Egy olyan weboldal, amelyik ajánlatkérést, termékminta igénylését, annak kipróbálását vagy kapcsolatfelvétel kérését teszi lehetővé, azt a célt szolgálja, hogy az érdeklődőket vevővé, adott esetben ügyféllé alakítsa. Ezen eszközök alkalmazását nevezik lead generálásnak, amibe minden beletartozik, ami az ügyfélszerzést lendíti előre.
Az online lead és az ügyfélszerzés továbbra is a Google alapon működik a leghatékonyabban, hiszen a keresőkből és a kattintás alapú hirdetések alapján érkezik a legtöbb látogató. Éppen ezért, az online lead és az ügyfélszerzés érdekében megalkotott kampány két fő pillére a SEO és a CPC, vagyis a keresőoptimalizálás és a kattintás után fizetett hirdetések.
A SEO segítségével a keresési listákon lehet jobb helyezést elérni, ami azért fontos, hogyha valaki rákeres az adott termékre, szolgáltatásra az interneten, akkor minél hamarabb tudjon rábukkanni a szóban forgó weboldalra. A CPC révén pedig kimondottan azokat lehet megcélozni, akik a témában keresgéltek és hasonló oldalakat látogattak meg.
Ezt szintén a Google felméréseire lehet építeni, így látható, hogy az online lead és az ügyfélszerzés csakis a kereső segítségével jöhet létre. Ugyanakkor vannak más eszközök is amelyek kiegészíthetik a kampányt, mint például a tartalommarketing és a közösségi média.
Hiszen fontos szerepe van annak is, hogy milyen hatással van az olvasóra a weboldalon megtekintett tartalom. Egy jól megfogalmazott szöveggel anélkül lehet rávenni valakit az ajánlatkérésre, kapcsolatfelvételre, hogy észrevenné a reklám mivoltát, de néhány elfuserált mondat el is tántoríthatja a terveitől.
Továbbá, a közösségi oldalakról sem szabad megfeledkezni, mert sehol máshol nem lehet olyan hamar elérni a célközönséget, mint egy sokak által megosztott poszttal és olyan gyors interakcióra sincs lehetőség, mint ezek esetében. Márpedig az online lead és ügyfélszerzés érdekében elengedhetetlen a visszajelzésekre, igényekre, panaszokra való reakció, tehát muszáj kiaknázni ezt a lehetőséget is.